2017. június 11., vasárnap

Élménybeszámoló a 88. Könyvhétről!




Sziasztok!
Szombat reggel kissé kómásan, de annál izgatottabban ébredtem, mivel elérkezett a várva várt Könyvhét! Anna barátnőmmel megbeszéltük, hogy 9-kor találkozunk a Deák téren, mert 10 órakor kezdődött egy dedikálás, amire fel szerettem volna érni, előtte meg lődörögtünk kicsit. Kilenc után kicsivel mindketten sikeresen odaértünk én Székesfehérvárról, Anna pedig Győrből, egyikünk sem tévedt el! Első siker megvolt. Kisétáltunk a Vörösmarty térre, még sok helyen csak pakoltak, így inkább elmentünk sétálgatni a Deák tér fele. Megnéztük Tibi atya kocsmáját, híven a blog nevéhez, gondoltunk lehűtjük majd magunkat a nap folyamán, meg akartuk nézni, mikor nyit, mert gondoltam, hogy még ilyen korán nincs nyitva. Úgy néztük, hogy 10 órakor nyit. Oké, megbeszéltük, hogy dedikálás, kicsi körbenézés után visszamegyünk.

Elérkezett a 10 óra, úgyhogy odasétáltam a Könyvmolyképző standjához és megkértem Bessenyei Gábort, hogy dedikálja valamelyik szerencsés olvasómnak a könyvét, amit megnyerhettek nálam! IDE kattintva megnézhetitek a részleteket. Nagyon jól esett, hogy Gábor, miután bemutatkoztam, tudta ki vagyok, beszélgettünk kicsit a blogról is, de zavarba voltam nagyon, úgyhogy nem maradtam sokáig, viszont küldetés teljesítve! Kicsivel később, mikor már Böszörményi Gyulához álltak sorba az emberek, összefutottunk Gáborral, és újból beszélgettünk, itt már kicsit felszabadultabb voltam én is, beszélt kicsit a terveiről, meg a nevemről, hogy melyik regényében lesz majd benne, de sajnos arra még elég sokat kell várnom, de lesz!

Utána már nem bírtam tovább, elővettem a listámat, és nekiálltam beszerezni a könyveimet! Twister Media még kicsit pakolgatott, így később mentem oda az előrendelésért. Nem vittem hátitáskát, csak szatyrot és a válltáskámat, amibe eleve vittem magammal hat könyvet, hármat dedikálni, hármon pedig túladtam a nap folyamán, és erre még nekiállok könyveket is venni. Anna csinálta jól, ő csak délután vette meg a könyveit, így nem cipelte egész nap úgy, mint én. Első állomás a Syllabuxhoz vezetett, ahol muszáj volt megvennem Rain Arlender: Az élet esszenciája című regényét. Úgy terveztem, hogy csak akkor veszem meg ezt a kötetet, ha valami mást a listáról nem veszek meg. Ennek ellenére ezt a könyvet vettem meg legelőször! Odaértem a Vörösmarty térre, és nem tudtam otthagyni. Imádom ezt a regényt és körbe szeretném adni a barátaimnak és a családomnak! Ha csak ezzel a regénnyel tértem volna haza, már boldog lettem volna!

Ezután elmentem a Bookline standjához, és megvettem Tóth Csaba által szerkesztett Fantasztikus világok című antológiát. Tudom, tudom, a Könyvhét arról szól, hogy támogassuk a kiadókat. De meg kell, hogy mondjam, így is úgy fizettem ki, mintha a fogamat húznák, mert eléggé sokalltam az árát. A könyvnek barom érdekes a borítója, mert se nem puha, se nem kemény. Olyan, mintha két réteg puha borítót ragasztottak volna egymásba, tetszik, de szokatlan. Kicsit kisebb is, mint a megszokott, de párom már el is kezdte olvasni! A téma nagyon megfogott, érdekes koncepció politikai szemléletből vizsgálni fantasy és sci-fi világokat, kíváncsi leszek rá!

Ezután már nem bírtam tovább, és odalibbentünk a Twister Media standjához, átvettem az előrendelésem, S. J. Kincaidtől A kárhozottat és elhoztam még mellé Ian Tregillistől a Géplélek című regényt. Nagyon erős voltam, mert ott tudtam hagyni a Vörös betűkkelt és Az árnyékkirálynőt, pedig nagyon haza szerettek volna velem jönni. Kicsit faggatóztam, rákérdeztem a Jégcsap, mint szikra című novellára, azt mondták, már kész van, ma elvileg beaktiválják, hát lecsekkoltam, még nincs fent, mert még mindig 2 bájt a mérete, de reméljük, hogy akkor most már tényleg jön az előzmény novella. A Könyvhét miatt nem gondolnám, hogy ma vagy holnap meglesz, de a remény hal meg utoljára! Elkérték volna az email címem, aztán elterelődött a téma, úgyhogy ebből is gondolom, hogy most tényleg meglesz! A Hó, mint hamu folytatását őszre ígérték, valamint belengettek egy újabb folytatást, ami azt hiszem a második és a harmadik rész közt lesz.

Ezután visszamentünk Tibi atya kocsmájához, volt kb. fél 12, mi meg hát ugye úgy tudtuk, hogy nyitva van. Odaértünk, ajtó tárva nyitva, már mennénk be, kiszólnak, hogy zárva vannak. Mikor nyit? Délben. Hát jó. Úgyhogy nem próbáltuk ki Humbákművek híres fröccsét, mert harmadszor már nagyon nem akaródzott visszamenni. Úgyhogy vissza Könyvhét, elnéztünk a Fumaxosok standjához, mert szerettem volna találkozni Ashleyvel és Hikarival, de valahogy rosszkor érkeztünk, mert nem igazán tudtunk beszélgetni, meg kicsit le is blokkoltam, ők is éppen indultak valahova, aztán később meg csak elkerültük egymást, többször is jártam arra, de sajnos veletek már nem találkoztam. Talán jövőre kicsit felszabadultabb leszek.

Innentől kezdve kicsit összezavarodtak nálam az események úgy háromig, mert nem tudom pontosan milyen eseményben zajlottak a dolgok. Az biztos, hogy vagy hatszor körbejártuk a standokat, megnéztem az összes akciót azoknál a kiadóknál, amik érdekeltek, visszamentünk a Főnix Könyvműhelyhez is, mert még volt a listámon tétel, amit be szerettem volna szerezni: Halhatatlanok fantasy antológia, Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára. És milyen jókor érkeztem! Gabriella hozott a második részből is, és egy még ott árválkodott a pulton, hát gyorsan lecsaptam rá, így lett egy Remények Jordan számára könyvem is, és hát megkérdeztem, hogy Vivien Holloway: A bross van-e nyomtatott verzióba, mert szeretném egyszer a sorozatot megvenni, és ezt csak ilyen rendezvényeken lehet nyomtatva beszerezni, és volt, megkaptam a három könyv mellé ajándékba, amit ezúton is köszönöm!

Találkoztunk Andival, a Mandi könyvtára blog írójával a szobornál, kezdtek gyülekezni a felhők, ami nagyon nem volt ínyemre. Nagyon úgy tűnt, hogy nem ússzuk meg szárazon. Ezután visszamentünk még a Fumaxhoz, ahol Holló-Vaskó Péterrel dedikáltattam A Liliom Korát, ez az egyedüli regényem, ami még nem volt általa dedikálva, és az újonnan szerzett Halhatatlanok antológiát is! Vele is beszélgettem egy jót, az Oculusról, hogy fájni fog a vége. Nem akarom, hogy fájjon. Megismerkedtem Annával is, a Lap lap után bloggerével, nagyon örültem neki, mert nagyon szimpatikusnak tartottam eddig is, de ezután meg főleg! Aztán odajött Gabriella Eld is, és mondta, hogy megismert, és követ, és én úgy megörültem neki! Olyan jól esik ilyeneket hallani, hogy nagyon feldobta a napom! Nem tudom, hogy itt találkoztunk-e Dorkával, az Anya olvas blogról, de az tuti, hogy a Fumax standnál. Itt találkoztam Cettivel és Adával is, a Kildarától, kaptam beleolvasót és matricát is. Még Gorkiet is megismertem ott, nem is számítottam rá, hogy vele is találkozom, de nagyon örültem. Szeretek arcot társítani a nevek mögé és így már tudok! Hát igen, tényleg zajlott az élet ott! Nagyon jól éreztem ott magam, jókat nevettem! Köszönöm nektek az élményt!

Vagy ez után, vagy ez előtt volt, hogy elmentünk ebédelni, hát nem gondoltuk túl a dolgot, mert a Mekibe mentünk, de legalább gazdagabb lettem egy pohárral, amit a legfelső képen láthattok, nem mintha szükségem lenne rá, vagy akár tetszene, de talán Anna nyer majd a blokkal EFOTT jegyet, akkor már megérte! Egy mosdó volt, úgyhogy sorba kellett állni, de kb. fél óra alatt azért bejutottunk! Élmény volt! Ezután még megvettem angolul Mark Twaintől a Tom Sawyer kalandjait páromnak, mert nekiállt angolt tanulni, Mark Twain közel áll hozzá. Eddig ezt a regényt nem akarta, úgyhogy én nem is vettem meg, pedig mindegyik angolos standnál kérdeztem, hogy van-e másik Mark Twain, sajnos nem volt. De ebéd közbe beszélgettünk és mondta, hogy vigyem ezt mégis, mert ad neki egy esélyt. Hát jó, őt is hazahoztam.

Mivel én már minden könyvemet beszereztem, húzták is a vállam rendesen, már csak az volt hátra, hogy Annának is beszerezzük a regényeit. Újra összefutottunk Andiékkal, úgyhogy együtt vonultunk át a Delta Vision standjához, hogy Anna kihasználja az 5+5 akciót, rengeteg szépséget vásárolt magának, kicsit irigykedtem is, de megbeszéltük, hogy majd cserélgetünk, úgyhogy hamarosan sorra keríthetem Gaura Ágnes: Túlontúl című regényét, ami az egyik volt a 10 regény közül! Kapott hozzá egy szép könyvjelzőt, amit nekem adott. Köszönöm! Imádlak!

Itt kaptam egy kisebb szívrohamot, ugyanis letettem a szatyraimat, mert már eléggé régóta cipeltem őket, és kicsit untam. Letettem, hogy ne legyenek útban, egy fél percre elmentem onnan Annához, visszanézek, eltűntek! Nekiálltam keresni, mondom, nem hiszem el, hogy valaki csak fogta és elvitte, de néztem a környéken az embereket, senkinél nem volt, kérdeztem a Deltásokat, nem látták-e, nem. Már tényleg kezdtem kiborulni, hogy elhagytam a fél fizetésnyi könyvemet, ráadásul a nyereménynek szánt regényt is, de végül kiderült, hogy a társaságunkból vette magához egy ember, mert annyira egyedül hagytam őket, hogy nem akarta, hogy elvigye idegen, csak épp a kínlódásomon szórakozott kicsit. Ezután nem hagytam őket magára őrizetlenül. Megtanultam a leckét!

Nah és itt kezdett el esni az eső. Bemenekültünk a CCC-be, még jó, hogy hatalmas az a bolt, mert szerintem több, mint fél órát elnézegettünk ott, kellett is, mert még mindig nem állt el az eső. Nekem viszont jelenésem volt, háromra vissza kellett mennem a Delta standjához, mert ott volt a Mini Könyvklub találkozó helyszíne megbeszélve. Anna hazament, elindult Győrbe, én pedig ismét elindultam a 98as stand felé. Találkoztam Vegazussal, Dorkával (ismét) és Annamáriával, együtt átmentünk a Kioskhoz, ott én túladtam végre a három könyvön, amit cipeltem magammal reggel óta, és beültünk az eső elől beszélgetni egy kicsit. Nagyon jó hangulatú beszélgetés volt, mindenféle szóba jött, kicsit családias volt a légkör, a kávé finom volt és életmentő, a menta tea pedig isteni. Nem is mertem remélni, hogy ilyen közvetlen leszek én is velük. Biztos vagyok benne, hogy a következő találkozón is szeretnék részt venni!

Közben elállt szerencsére az eső, kezdődött a fullasztó eső utáni meleg. Még tartott Gaura Ágnes dedikálása, az ő könyvét olvastuk májusban a Mini Könyvklubban, úgyhogy Vegazussal visszamentünk a Könyvhétre, vittem a könyvem és kérdeztem az írónőtől. Megkérdeztem azt az ominózus dolgot, ami nekem nagyon szúrta az oldalam! Bori elvitt egy könyvet, de nem volt szó róla, hogy visszavitte, hát megkérdeztem, mi lett a könyvvel? Gaura Ágnes pedig elmondta, hogy mivel Bori bölcsész, olyan nincs, hogy nála marad egy könyvtári könyv, visszavitte, csak ezt nem írta le. Úgyhogy én ezt túlgondoltam bevallom őszintén! Köszönöm, hogy ilyen készségesen válaszoltál a kérdéseimre, pedig láthatóan kissé feltartottam ezzel a sort!

Már csak dedikálás maradt hátra, a frissen beszerzett Gabriella Eld kötetek és a Halhatatlan antológia dedikálása. A Facebookon csak három ember volt kiírva, viszont rengeteg író ott volt az antológiából és mind dedikálta nekem a könyvet, meg Gabriella is a Jordaneket, úgyhogy nagyon sok dedikálással tértem végül haza. Úgy tűnik, a nevem hallatán mindenki kicsit meglepődik, mert elhangzott a kérdés, hogy „Gréta?”, nálam pedig jött a reflex beidegződött válasz, hogy G nélkül. Ezt ketten is dedikálás formájában megörökítették számomra, mindenkinek nagyon szépen köszönöm! Gabriella Elddel és Holló-Vaskó Péterrel még itt beszélgettem pár percet. Nagyon szeretem, hogy a kortárs magyar íróink ilyen közvetlenek és jó fejek, és bármiről el lehet velük poénkodni is! Még utoljára megismerkedtem Szabó Ajándékkal, kiderült, ő is fehérvári, segít majd beszereznem egy Oculusos hűtőmágnest! Alig várom! És itt is köszi!

Összességében annyit szeretnék elmondani, hogy iszonyatosan jó élmény volt a Könyvhét, nagyon sok kedves és jófej emberrel ismerkedtem meg személyen, nagyon jól esett, hogy miután bemutatkoztam, Gaura Ágnes, Gabriella Eld és Bessenyei Gábor is tudta, hogy ki vagyok. Péterrel már korábban megismerkedtem, így arról nem volt kétségem, hogy ő megismer! Feltöltődtem pozitív energiákkal és élményekkel rendesen. Köszönöm mindenkinek, aki belefirkanotta a nevét a könyvembe, vagy váltott velem pár szót, nagyon élveztem a szombatot! Rengeteg csodás könyvvel, könyvjelzővel és egy matricával is gazdagabb lettem az élmények mellett. A készülődős bejegyzésben felsorolt könyvek közül mindent megvettem, plusz még három könyvvel is gazdagodtam az eredeti fix elképzeléshez képest. Az éves könyvkeretemet sikerült úgy 9000 Ft-tal túllépnem, de majd csak behozom valahogy! Idén nincs több könyv, az tuti, következő vásárlás majd csak a Könyvfesztiválon lesz! Drukkoljatok nekem!



4 megjegyzés:

  1. Hát ez gyors volt :D te sem unatkoztál sokat, nekem még emésztenem kell a dolgokat :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Muszáj, még a végén elfelejtek valamit, ahogy ismerem magam :D :D

      Törlés
  2. Wow! :))
    Volt pörgés nálad is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. fú nagyon :D volt egy két időszak, amikor csak tényleg úgy lődörögtünk, de a nagyja azért eseménydúsan telt :D de minden percét élveztem :D kíváncsi leszek a te beszámolódra is :D

      Törlés